Letiště Ezhou Huahu ve středočínské provincii Hubei, první letiště v zemi zaměřené na nákladní dopravu, překročilo v červnu loňského roku kumulovanou mezinárodní kapacitu 100 000 tun.
Letiště, které zahájilo mezinárodní provoz v dubnu 2023, nyní provozuje kromě 50 vnitrostátních linek také 18 mezinárodních linek. Vlastní nákladní překladiště o rozloze 750 000 metrů čtverečních s třídicími linkami na zásilky o celkové délce 52 kilometrů.
V červnu loňského roku byla spuštěna nová mezinárodní letecká nákladní linka spojující letiště Ezhou Huahu s maďarským hlavním městem Budapeští. Tato přímá letecká linka bude sloužit mimo jiné především pro expresní přepravu balíků a zboží pro elektronický obchod. Rozšíří kanály letecké logistiky mezi oběma zeměmi a podpoří hospodářskou výměnu mezi Čínou a Evropou.
Čínská Generální správa cel (GAC) v neděli představila 16 klíčových opatření zaměřených na další oživení centrálního regionu země.
Tato opatření zahrnují optimalizaci rychlého odbavení na železnici, podporu přeshraničního elektronického obchodu a zřízení demonstračních oblastí pro absorpci přemístěných zpracovatelských obchodních odvětví.
Společnost GAC plánuje posílit mezinárodní nákladní dopravu podporou zavedení nových a častějších nákladních letů na mezinárodním letišti Ezhou Huahu v provincii Hubei. Kromě toho usnadní výstavbu nové lokality pozemního přístavu v Zhengzhou v provincii Henan a modernizaci pozemního přístavu v Hefei v provincii Anhui.
Dále bude pomáhat mezinárodnímu letišti Changsha Huanghua v provincii Hunan a keňskému mezinárodnímu letišti Jomo Kenyatta při podpisu nové dohody o spolupráci.
Pomůže také zlepšit kapacitu bezpečnostních záruk v oblasti potravin, energie a zdrojů, jako je uhlí a nerostné suroviny, a vynaloží úsilí na podporu ekologické ochrany a snížení emisí uhlíku v regionu.
Celní úřad bude rovněž spolupracovat s centrálním regionem na podpoře ekologické ochrany životního prostředí a ekologického, nízkouhlíkového rozvoje. Mezi klíčová opatření patří posílení koordinované prevence epidemií a nemocí v přístavech a prohloubení reformy modelů kontroly dovážených a vyvážených nebezpečných materiálů.
CMG/ gnews – RoZ