Foto: BBA/Handout via Xinhua
Na snímku vidíte pětimilionté vozidlo společnosti BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) v únoru 2023 v okrese Tiexi ve městě Shenyang v severovýchodní čínské provincii Liaoning. Ve stále více propojeném světě vyniká partnerství Číny a Německa jako model spolupráce. Využitím svých silných stránek a posilováním ducha otevřenosti a spolupráce mohou tyto dva národy hrát klíčovou roli při utváření prosperující a udržitelnější budoucnosti globálního společenství.
BERLÍN 13. dubna (Sin-chua) – Německý kancléř Olaf Scholz brzy uskuteční oficiální návštěvu Číny, svou druhou od nástupu do funkce. Očekává se, že nadcházející návštěva vnese do pozitivní trajektorie dvoustranných vztahů nový impuls.
Během Scholzovy inaugurační návštěvy Číny ve funkci německého kancléře v roce 2022, uprostřed halasného „oddělování“, bylo dosaženo významných pokroků v posilování vzájemného porozumění a důvěry mezi oběma národy. Toto diplomatické úsilí nejen posílilo dvoustranné vztahy, ale také podpořilo globální mír a rozvoj v období poznamenaném nejistotou a výkyvy.
Tehdy se k návštěvě přihlásilo více než 100 německých společností, z nichž se do užšího výběru dostala desítka. I tentokrát panuje velké nadšení a o účast v delegaci se ucházejí významné německé společnosti.
Velký zájem podnikatelského sektoru podtrhuje kooperativní charakter čínsko-německých vazeb.
Letos si připomínáme 10. výročí komplexního strategického partnerství mezi Čínou a Německem. Praktická spolupráce mezi oběma zeměmi byla vždy „úhelným kamenem“ pro bilaterální vztahy a přináší prospěch obyvatelům obou zemí.
Díky silné vzájemné hospodářské závislosti by Čína a Německo, jakožto druhá největší ekonomika světa, respektive největší ekonomika EU, měly v éře globalizace pokračovat v nezvratném proudu užší a vzájemně výhodné spolupráce a společně dodávat impuls globálnímu hospodářskému oživení.
Podle Německého hospodářského institutu dosáhly přímé investice z Německa do Číny v roce 2023 rekordní výše 11,9 miliardy eur (12,7 miliardy amerických dolarů), což představuje nárůst o 4,3 % oproti předchozímu roku.
Ukázkovým příkladem úspěšné spolupráce mezi Čínou a Německem je automobilový průmysl. Němečtí výrobci automobilů vnímají spolupráci s ambiciózními čínskými společnostmi vyrábějícími elektromobily (EV) spíše jako příležitost než jako hrozbu.
Během loňského rozhovoru pro Xinhua generální ředitel skupiny Volkswagen Oliver Blume uvedl, že spolupráce s Čínou podporuje podnikání Volkswagenu po celém světě a „činí společnost ještě silnější“.
Německé automobilky si uvědomují, že konkurence na trhu může přinést pozitivní výsledky pro všechny zúčastněné. Úspěchy čínských společností vyrábějících elektromobily, které jsou poháněny technologickými inovacemi a dobře zavedenou infrastrukturou výrobního a dodavatelského řetězce, považují za přínosné pro globální ekosystém automobilů na nové energie.
Vzestup čínského průmyslu elektromobilů pomáhá německým výrobcům automobilů „stát se rychlejšími“, uvedl v dřívějším rozhovoru pro Xinhua Ferdinand Dudenhoeffer, ředitel německého centra CAR Automotive Research Duisburg.
Je povzbudivé sledovat, jak se němečtí výrobci automobilů vyhýbají rétorice o „nadměrné kapacitě“, která narušuje trh s novými energetickými technologiemi. Místo toho dávají přednost inovacím a pokroku a snaží se spotřebitelům poskytovat vysoce kvalitní a cenově dostupné výrobky v rámci celosvětového úsilí o energetickou transformaci.
Li Chao, spisovatel Xinhua
Xinhua/gnews.cz-RoZ_07