Během třídenního svátku Qingming Festival, který skončil v neděli, se v Číně hodně cestovalo.
Podle údajů ministerstva kultury a cestovního ruchu se během svátku uskutečnilo v celé zemi celkem 126 milionů domácích cest, což představuje meziroční nárůst o 6,3 %, a celkové výdaje na domácí cestování dosáhly 57,549 miliardy jüanů (asi 7,9 miliardy USD), což představuje nárůst o 6,7 % oproti stejnému období loňského roku.
Podle údajů čínské platformy pro mobilní přepravu aut DiDi Chuxing se poptávka po taxících během svátků meziročně zvýšila o 14 procent. Ve špičce poptávka přesáhla 110 000 objednávek za minutu.
Mezitím pohraniční kontrolní orgány země zaznamenaly celkem 6,21 milionu přeshraničních cest – v průměru 2,07 milionu cest denně, což představuje meziroční nárůst o 19,7 procenta, uvedl Národní imigrační úřad. Počet těchto cest cizinců dosáhl 697 000, což je o 39,5 procenta více než v roce 2024.
Oblíbenou volbou se během tohoto svátku staly také krátké výlety a místní zájezdy. Podle online cestovních platforem se počet objednávek na blízké výlety zvýšil o 136 procent, přičemž více než 70 procent turistů cestovalo na méně než tři dny a 44 procent zvolilo cestu autem.
Kvetoucí jarní hospodářství
Spotřebu během prázdnin podpořily nové scénáře, které turistům poskytly nové zážitky. Rozmach zaznamenalo zejména oceňování květin, výlety a venkovní sporty, což podpořilo „jarní ekonomiku“.
Prudký nárůst oceňování květin v celé zemi podpořil rozvoj městské rekreace a venkovské turistiky. Údaje z online cestovních platforem ukázaly, že počet vyhledávání souvisejících s „prohlížením květin“ se během prázdnin zvýšil 2,2krát ve srovnání se stejným obdobím v roce 2024.
Například jihozápadní čínská provincie S‘-čchuan zahájila výlety vrtulníkem, aby turisté mohli ocenit květiny z výšky.
Ve východočínské Šanghaji odstartoval festival třešňových květů, kde si návštěvníci užívali noční prohlídku třešňových květů v romantické a okouzlující atmosféře. V kombinaci s tradičními čínskými kulturními aktivitami a ukázkami nehmotného kulturního dědictví se festival stal pro turisty nepřehlédnutelnou atrakcí.
Díky slunečnému počasí během svátků byla hitem mezi návštěvníky také venkovní tábořiště, což vedlo k pokračujícímu nárůstu „tábornické horečky“.
Na táborové základně v okrese Wuyi ve východočínské provincii Če-ťiang si turisté užívali nejrůznější akce, které základna zajišťovala, jako například meditaci, veslování na lodi nebo sledování filmů.
Zástupce jedné z kempinkových základen sdělil společnosti China Media Group (CMG), že o víkendu na toto místo obvykle přijíždí asi 5 000 až 6 000 lidí denně a během svátku Qingming Festival dosáhl malého vrcholu.
Mezitím „kempinková horečka“ podpořila také výrobu a prodej společností vyrábějících výrobky pro volný čas v přírodě.
„Ve srovnání s loňským rokem se objem objednávek zvýšil asi o 20 až 30 procent a naše objednávky jsou nyní naplánovány až do května,“ řekl CMG Wang Xueming, ředitel společnosti vyrábějící výrobky pro volný čas v provincii Zhejiang.
Zatímco se aktivuje vitalita tradiční kultury, nové hranice spotřeby boří hranice a vnášejí do trhu kultury a cestovního ruchu nové impulsy, uvedl Shen Jiani, vedoucí výzkumný pracovník strategického výzkumného centra Ctrip Research Institute.
CMG/gnews.cz-jav