Probíhající tarifní válka mezi Evropskou unií a Čínou byla hlavním tématem diskusí mezi návštěvníky Stuttgartského summitu pro řízení automobilového průmyslu, akce, která sdružuje nejvýznamnější osobnosti evropského automobilového byznysu.
Tento spor byl jednou z mnoha výzev, kterým automobilový průmysl čelí, a soustředil na ni pozornost delegátů.
Tématem summitu sice byl „pohled do budoucnosti“, ale generální ředitel Institutu pro automobilový průmysl Stefan Reindl pro CGTN uvedl, že jej momentálně znepokojuje přítomnost.
Pokud jde o elektromobily, hlavní otázky a obavy se týkají cen, přičemž auta vyrobená v Evropě jsou výrazně dražší než ta vyrobená v Číně.
To vedlo Evropskou komisi k tomu, aby prosazovala tarify ve výši až 45 procent na některé čínské elektromobily dovážené do EU.
Brusel tvrdí, že dotace poskytované čínským výrobcům vytvářejí nerovné podmínky. V reakci na to Peking označil tarify za nespravedlivé a čínské ministerstvo obchodu uvedlo, že tato situace „vážně ovlivnila“ spolupráci mezi oběma stranami v automobilovém průmyslu.
Nedávno německý kancléř Olaf Scholz tarify kritizoval. Generální ředitel Škody Klaus Zellmer pro CGTN uvedl, že s tím souhlasí a varoval, že tarify na elektromobily vyrobené v Číně budou mít nakonec škodlivý dopad na evropský automobilový průmysl.
CRI / Gnews.cz – HeK