„Poslat dítě do internátní školy je o důvěře a propojení,“ řekla Yulia Gutnik, matka studentky na Townshend International School v Hluboké nad Vltavou. V rozhovoru sdílí své zkušenosti s výběrem školy pro svou dceru, která nachází bezpečí a stabilitu ve vzdělávacím prostředí České republiky. Díky škole, která klade důraz na rozvoj charakteru a akademické dovednosti, pozorovala Gutnik výrazný osobní a akademický růst své dcery, což utvrdilo její rozhodnutí o poslání dítěte do Townshend.
Co vás vedlo k výběru Townshend International School pro vaši dceru?
Jmenuji se Yulia Gutnik a moje dcera studuje na Townshend International School. Townshend International School jsem objevila při online hledání internátní školy pro mé nezletilé dítě. Moje rozhodnutí bylo především motivováno bezpečnostními a kulturními hledisky. Při hledání potenciálních destinací pro vzdělávání mého dítěte vynikla Česká republika jako bezpečné a stabilní prostředí. Její pověst bezpečnosti, společně s historicky pozitivními vztahy s Izraelem, ji učinily ideální volbou pro naši rodinu. Townshend International School se ukázala jako nejlepší možnost, která splnila naše specifické požadavky na internátní školu v této preferované lokalitě.
Townshend zdůrazňuje úzké, mezinárodní společenství. Jak toto prostředí ovlivnilo osobní a akademický růst vaší dcery?
Před Townshendem bylo mezinárodní vzdělání mé dcery omezeno pouze na krátké letní programy v Londýně. Původně jsem se obávala, že Townshend bude vnímat stejně a bude chtít vrátit domů. Nicméně s časem jsem pozorovala pozoruhodnou transformaci jejího charakteru a akademických výsledků. Těsné mezinárodní společenství školy jí pomohlo stát se nezávislejší a zodpovědnější, přičemž si přisvojuje zásluhy za svůj úspěch. Snaží se o vynikající výsledky ne z povinnosti, ale z opravdové touhy ukázat, co v ní je. Nyní ve svém druhém roce se bez problémů přizpůsobila a předčila naše očekávání, daří se jí osobně i akademicky.
Jaké konkrétní změny jste si všimli ve vaší dceři co se týče sebevědomí, myšlení nebo ambicí od jejího příchodu do Townshend?
Stala se nezávislejší a zodpovědnější a vyvinula jasnější studijní návyky. Politika školy odebrat studentům telefony večer a vrátit je další den po škole se ukázala velmi účinnou. Zajišťuje, že jdou včas spát místo toho, aby zůstávali vzhůru s telefony. Zákaz používání telefonů během domácích úkolů rovněž pomáhá studentům zůstat soustředěni, což snižuje rozptýlení a zvyšuje produktivitu. Tyto limity pomáhají zmírňovat závislost na médiích a vytvářejí více příležitostí pro sociální interakce s vrstevníky. Tento přístup pozitivně ovlivnil rozvoj naší dcery, umožnil jí založit zdravější denní rutinu. Zlepšení, která jsme pozorovali v její nezávislosti, zodpovědnosti a studijních návycích, naznačují, že stanovení jasných hranic kolem používání technologií může pomoci dětem rozvíjet lepší dovednosti seberegulace při udržování zdravých spánkových vzorců a silných sociálních vazeb.
Škola podporuje rovnováhu mezi akademickou výborností a rozvojem charakteru. Jak se to odráží ve vzdělání a denním životě vaší dcery?
Život na internátu jí naučil cenné dovednosti samostatnosti, včetně
- správy jejího osobního prostoru a udržování pořádku na pokoji,
- samostatné péče o prádlo,
- přípravy jednoduchých jídel, když chce,
- nakupování o víkendech, buď pod dohledem nebo s spolužáky,
- a odpovědného rozhodování o osobních finančních záležitostech a rozpočtu.
Je obzvláště ohromující, jak přirozeně tyto životní dovednosti vznikaly vedle jejích akademických úspěchů. Škola účinně vyvažuje akademickou výbornost s rozvojem charakteru, čímž vytváří prostředí, kde studenti nejenže vynikají ve studiu, ale také se učí zásadní životní dovednosti. Tento holistický přístup se ukázal jako vzájemně posilující, což naší dceři umožnilo vyvíjet se v komplexnější osobnost. Townshend zajišťuje, že studenti nejenže dosahují akademických úspěchů, ale také získávají praktické dovednosti a schopnosti rozhodování, které budou potřebovat ve své budoucnosti.
Poslat dítě do internátní školy v jiné zemi je velké rozhodnutí. Měli jste před zápisem vaší dcery do Townshendu nějaké obavy nebo strachy a jak se tyto obavy časem vyvíjely?
Poslat dítě do internátní školy v zahraničí je těžké rozhodnutí. Původně nás motivoval cíl naší dcery studovat na anglicky mluvící univerzitě, proto navštěvovala letní tábory od 12 let. Poté, co v Izraeli vypukla válka, jsme hledali mírovou a stabilní zemi – Českou republiku. Věděli jsme, že se může kdykoliv vrátit domů, ale její zkušenosti v Townshendu předčily všechna očekávání. Dosahuje lepších známek, učí se efektivněji a stala se mnohem nezávislejší a zodpovědnější. Jakékoli počáteční obavy byly nahrazeny důvěrou v to, jak dobře se jí daří jak akademicky, tak osobně.


Více informací o Townshend International School získáte na našich webových stránkách, kde najdete kompletní přehled o našich programech a pestrém životě v kampusu. Sledujte naši dynamickou komunitu na Instagramu a získejte každodenní aktualizace a informace ze zákulisí.
Chcete-li poradit, pomoci nebo si domluvit návštěvu kampusu, obraťte se na naši poradkyni pro přijímací řízení Petru Quirke. Jsem tu, abych vám pomohla začít vaši výjimečnou vzdělávací cestu ještě dnes!
- Petra Quirke
- +420 605 471 465
- petra.quirke@townshend.cz
- Navštivte naši webovou stránku
- Sledujte nás na instagramu