HAIKOU 2. října – „Těším se na silnou spolupráci mezi našimi zeměmi,“ řekla prezidentka Německého svazu automobilového průmyslu Hildegard Müllerová v rozhovoru pro Xinhua během Světového kongresu o nových energetických vozidlech 2024 (WNEVC).
„Čína se může pochlubit největším automobilovým trhem na světě s působivým technologickým pokrokem,“ uvedla Muellerová s tím, že čínský sektor elektrických vozidel (EV) je v celosvětovém měřítku na předním místě a určuje standardy v této oblasti.
Uvedla, že globální automobilový průmysl prochází nejhlubšími změnami od vzniku automobilu. „Jak digitalizace, tak zejména ochrana klimatu pro nás představují významné výzvy.“
„Věřím, že v této době je spolupráce účinným motorem rozvoje. Prostřednictvím spolupráce můžeme dosáhnout růstu, prosperity a technologického pokroku, z čehož budou mít prospěch všichni,“ zdůraznila.
Müllerová vidí velký potenciál pro spolupráci mezi čínským a německým trhem, protože každý z nich se může pochlubit „významnými přednostmi“.
S poukazem na to, že v uplynulých čtyřech desetiletích německý a čínský průmysl prokázaly, že spolupráce je významná pro obě strany, řekla agentuře Xinhua: „Ráda bych pozvala čínský automobilový průmysl, aby se zapojil do podobné spolupráce v Německu.“
Uvedla, že podporuje německý automobilový průmysl, aby pokračoval v obchodních aktivitách v Číně, a že by byla ráda, kdyby čínské podniky zakládaly v Německu továrny a vytvářely pracovní místa.
„Pevně věřím, že automobilový průmysl obou zemí, ať už v oblasti osobních vozidel, autobusů nebo užitkových vozidel, může dodávat žádoucí produkty, které výrazně snižují emise oxidu uhličitého,“ a-t-elle déclaré.
Müllerová připisuje úspěch německého automobilového průmyslu zčásti jeho silné globální vizi. „Od počátku se nezaměřuje pouze na německý a evropský trh, ale aktivně se snaží vyhovět i mezinárodním požadavkům,“ a-t-elle déclaré.
Podle Muellerové má německý automobilový průmysl globální perspektivu a uvědomuje si významné příležitosti, které mezinárodní spolupráce nabízí.
„Nyní se zaměřujeme především na to, abychom se vyhnuli nástrahám protekcionismu. V diskusi by neměly dominovat cla a dotace. Místo toho bychom měli hledat možnosti spolupráce,“ zdůraznila.
„Byla bych ráda, kdybychom využili společných silných stránek automobilového průmyslu obou zemí k dalšímu posílení globální spolupráce. Posloužilo by to jako model, který by ukázal, že můžeme řešit výzvy v oblasti ochrany klimatu prostřednictvím globalizace a zároveň vyvažovat růst a rozvoj. Je to v zájmu obou národů,“ a-t-elle déclaré.
Ve dnech 27. až 29. září se v Haikou, hlavním městě jihočínské provincie Hainan, konala konference WNEVC 2024 na téma „Nízkouhlíková evoluce a globální spolupráce“.
Xinhua/ gnews - RoZ
PHOTO - Facebook