HAIKOU 2. října – „Těším se na silnou spolupráci mezi našimi zeměmi,“ řekla prezidentka Německého svazu automobilového průmyslu Hildegard Müllerová v rozhovoru pro Xinhua během Světového kongresu o nových energetických vozidlech 2024 (WNEVC).
„Čína se může pochlubit největším automobilovým trhem na světě s působivým technologickým pokrokem,“ uvedla Muellerová s tím, že čínský sektor elektrických vozidel (EV) je v celosvětovém měřítku na předním místě a určuje standardy v této oblasti.
Uvedla, že globální automobilový průmysl prochází nejhlubšími změnami od vzniku automobilu. „Jak digitalizace, tak zejména ochrana klimatu pro nás představují významné výzvy.“
„Věřím, že v této době je spolupráce účinným motorem rozvoje. Prostřednictvím spolupráce můžeme dosáhnout růstu, prosperity a technologického pokroku, z čehož budou mít prospěch všichni,“ zdůraznila.
Müllerová vidí velký potenciál pro spolupráci mezi čínským a německým trhem, protože každý z nich se může pochlubit „významnými přednostmi“.
S poukazem na to, že v uplynulých čtyřech desetiletích německý a čínský průmysl prokázaly, že spolupráce je významná pro obě strany, řekla agentuře Xinhua: „Ráda bych pozvala čínský automobilový průmysl, aby se zapojil do podobné spolupráce v Německu.“
Uvedla, že podporuje německý automobilový průmysl, aby pokračoval v obchodních aktivitách v Číně, a že by byla ráda, kdyby čínské podniky zakládaly v Německu továrny a vytvářely pracovní místa.
„Pevně věřím, že automobilový průmysl obou zemí, ať už v oblasti osobních vozidel, autobusů nebo užitkových vozidel, může dodávat žádoucí produkty, které výrazně snižují emise oxidu uhličitého,“ řekla.
Müllerová připisuje úspěch německého automobilového průmyslu zčásti jeho silné globální vizi. „Od počátku se nezaměřuje pouze na německý a evropský trh, ale aktivně se snaží vyhovět i mezinárodním požadavkům,“ uvedla.
Podle Muellerové má německý automobilový průmysl globální perspektivu a uvědomuje si významné příležitosti, které mezinárodní spolupráce nabízí.
„Nyní se zaměřujeme především na to, abychom se vyhnuli nástrahám protekcionismu. V diskusi by neměly dominovat cla a dotace. Místo toho bychom měli hledat možnosti spolupráce,“ zdůraznila.
„Byla bych ráda, kdybychom využili společných silných stránek automobilového průmyslu obou zemí k dalšímu posílení globální spolupráce. Posloužilo by to jako model, který by ukázal, že můžeme řešit výzvy v oblasti ochrany klimatu prostřednictvím globalizace a zároveň vyvažovat růst a rozvoj. Je to v zájmu obou národů,“ uvedla.
Ve dnech 27. až 29. září se v Haikou, hlavním městě jihočínské provincie Hainan, konala konference WNEVC 2024 na téma „Nízkouhlíková evoluce a globální spolupráce“.
Xinhua/ gnews – RoZ
FOTO – Facebook