Foto: archiv Německý fotbalový klub Fortuna Düsseldorf
Oliver Trust
BERLÍN 21. ledna (Xinhua) – Německý fotbalový klub Fortuna Düsseldorf pokračuje v projektu „Fortuna pro všechny“, v jehož rámci poskytuje svým fanouškům vstupenky zdarma.
„Jsem pozitivně naladěn na pokračování našeho projektu v příští sezóně a na případné zvýšení počtu zápasů,“ řekl generální ředitel klubu Alexander Jobst.
Před druhým ze tří sponzory podporovaných zápasů „zdarma“ v této sezóně proti St. Pauli 27. ledna vzrostl počet žádostí o vstupenky na stadion pro 54 600 lidí ze 120 000 na více než 130 000. Třetí zápas je naplánován na duben proti Eintrachtu Braunschweig.
Druholigový celek přitáhl pozornost celého světa zavedením nové strategie poskytování volného vstupu poté, co fanoušci podali žádost na speciální platformě.
Jobst hovořil o nejméně čtyřech zápasech s volným vstupem v příští sezóně..
„Otevíráme dveře všem, kteří chtějí vidět zápas,“ řekl generální ředitel s odkazem na průzkum, podle kterého 63 procent respondentů uvedlo, že si nemohou dovolit běžnou návštěvu.
Zkušenosti po prvním zápase 21. října 2023 byly celkově pozitivní, dodal Jobst.
Vítěz Německého poháru z let 1979 a 1980 a sponzoři se zaměřili na možnosti členské základny, která má klub ukotvit blíže k městu a příznivcům.
Jobst hovořil o největší transformaci členského klubu v profesionálním fotbale, neboť prvním záměrem bylo udržet klub a fotbal pro lidi.
Projekt pokrývá potřeby fotbalového klubu spojit ekonomický a sportovní úspěch a vrátit se do nejvyšší soutěže.
Během ročního procesu Fortuna zkoumala možnosti růstu a zároveň jednala v rámci německého pravidla 50 plus jedna, které kluby nutí držet většinu akcií.
Jobst uvedl, že 20 procent příjmů půjde do ženského a mládežnického fotbalu, dalších 20 procent do digitální struktury a arény, přičemž prospěch budou mít i sociální projekty.
Generální ředitel tvrdí, že prodej dresů se zvýšil o 50 procent a příjmy v aréně o 42 procent, a také získali nové zákazníky a podporující VIP.
„Fortuna pro všechny“ je společenským závazkem klubu, města a sponzorů, zatímco sportovní časopis Kicker označil projekt za „revoluci v prodeji vstupenek“. „Je to projekt, který provozujeme společně s našimi fanoušky. Po jednání s fanouškovskými organizacemi jsme například snížili počet dostupných vstupenek na osobu z pěti na čtyři,“ uvedl Jobst.
Generální ředitel označil projekt za úspěšný, „přestože jsme s ním začali teprve nedávno“.
Hinhuanet/gnews.cz/JaV_07
https://english.news.cn/europe/20240121/099ee902e958490286da0b4b45107272/c.html