Podpisem smlouvy zahájila koalice SPOLU kampaň s klíčovým apelem: letošní volby budou rozhodující pro budoucí směřování České republiky. Koalice SPOLU chce být nejlepší volbou pro všechny, kterým leží na srdci budoucnost Česka v nejisté době, kdy dochází ke změně světového řádu.
„Svět tak, jak jsme ho znali, se nám nyní mění před očima. Mění se technologie. Mění se ekonomické prostředí. Mění se vztahy mezi státy. Mění se bezpečnostní rizika. Je třeba, aby se v těchto změnách Česká republika neztratila. A aby na ně nedoplatila. Naopak! Je třeba, aby je dokázala využít ve svůj prospěch. To bude hlavní úkol příští vlády,“ poznamenal lídr SPOLU Petr Fiala.
Česká republika je podle něj na konci tohoto volebního období opět sebevědomou demokratickou evropskou zemí, jejíž hospodářství znovu začíná růst a jejíž občané budou opět bohatnout. Při podpisu koaliční smlouvy také zdůraznil, že SPOLU je tady pro ty, kteří věří, že budoucnost země je v parlamentní demokracii, tržním hospodářství a úzké spolupráci demokratických evropských zemí, a chtějí moderní ekonomiku a stát, jehož ambicí je srovnat mzdy občanů s Německem či Rakouskem.
Za cíl SPOLU označil, aby Česká republika byla hrdá, sebevědomá a silná země, která se stará o svou bezpečnost a má spolehlivé spojence. „Teď je čas stát na správné straně,“ apeloval Fiala.

Podle předsedkyně TOP 09 i předsedy KDU-ČSL koalice a její kandidát na premiéra Petr Fiala nabízejí občanům stabilitu, rozvahu, zodpovědné kroky a správný směr pro silnou, bezpečnou a prosperující zemi.
Podle Markéty Pekarové Adamové, předsedkyně TOP 09, koalice SPOLU prokázala, že politika může být věcná a odpovědná. „Ukázali jsme, že se dá dělat politika, která řeší skutečné problémy lidí a nehraje na populismus. Chceme, aby Česká republika byla zemí, kde se lidem dobře žije, kde se daří ekonomice a kde se ctí demokratické hodnoty. To je naše nabídka voličům,“ zdůraznila.
„SPOLU jsme zvládli nelehké období a dokázali, že v politice má smysl držet slovo. I v příštích letech chceme prosazovat rozumná a realistická řešení, která pomohou rodičům s dětmi, seniorům i podnikatelům. To je naše priorita,“ řekl předseda KDU-ČSL Marek Výborný.

Koalice dnes představila také svých sedm programových pilířů. Jsou jimi bezpečný stát, který modernizuje armádu a posiluje svou obranyschopnost, a dostupné bydlení a podpora výstavby, která zajistí stabilní zázemí pro mladé rodiny i jednotlivce. Hospodářský růst a ekonomická prosperita se podle koalice musí stát základem pro dlouhodobou stabilitu, snížení byrokratické zátěže a rozvoj investičního prostředí. Důraz má být přitom kladen na vědu, vývoj a inovace.
Čtvrtým pilířem koalice je moderní školství. To má odpovídat potřebám 21. století, rozvíjet tvořivost a praktické dovednosti a připravovat mladé generace na budoucí zaměstnání a profesní výzvy. Koalice se zaměří také na rozvoj dobře fungujícího a efektivního státu. Stát by měl v dalších letech ještě více využívat moderní technologie a implementovat prvky umělé inteligence k usnadnění života občanů, součástí má být zvýšení efektivity veřejné správy a zkvalitnění služeb a pružný pracovní trh.
Rozvoj venkova a trvale udržitelného zemědělství koalice SPOLU označuje za klíčové prvky k posílení potravinové bezpečnosti. Sedmým pilířem se stalo informačně propojené zdravotnictví, které má zlepšit dostupnost a komfort pacientů, zajistit efektivnější systém péče pro všechny občany a připravit zemi na stárnutí populace.
Nová kampaň, která se objeví na outdoorových nosičích, zpravodajských serverech a na sociálních sítích, má ambici přinést svěží vítr do českého politického prostoru. Její nejsilnější devízou je celkové vyznění – neútočí, ale vyzývá k dospělé a kompetentní volbě. Nepodléhá emocím a turbulentnímu prostředí sociálních sítí, ale staví na důvěře a klidu.
„V éře instantních gest, selfíček a prázdných sloganů si vybíráme těžší cestu: oslovit voliče, kteří přemýšlejí. Ukazuje se, že i v kampani se dá komunikovat s respektem, nadhledem a vizí,“ uvedl šéf volebního štábu SPOLU Zbyněk Stanjura.
Koalice pro svou kampaň zvolila vizuálně nezvyklou barevnou paletu. Tvoří ji výrazná zelená, svěží meruňková a doplňková šedobílá (off-white), která bude sloužit zejména pro digitální prostředí.
Také změna barevnosti loga a jeho grafické zjednodušení symbolizuje posun směrem k jednotě a jasnosti. „Vybraná barevnost slouží jako vizuální vyjádření vitality, stability a současného přístupu. Společně tvoří moderní, pozitivní a sebevědomý vizuální jazyk, který bude koalici SPOLU odlišovat,“ věří Stanjura.
Na vizuální podobě kampaně se podílela výrazná tvář světového grafického designu Pavel Fuksa. Ten pracoval pro řadu globálních firem nebo pro amerického prezidenta Baracka Obamu.
S podpisem smlouvy koalice SPOLU oficiálně odstartovala také kontaktní kampaň Rozhodněme SPOLU.
„Pro koalici SPOLU je příznačné, že má schopnost vést dialog. A tuto schopnost spolu mluvit a porozumět potřebám a názorům lidí teď chceme přenést i do ulic. Proto kampaň stavíme na osobním setkávání s lidmi. Je důležité, aby politici lidem naslouchali, jak se jim žije a co by rádi změnili, aby se jim v naší zemi žilo lépe,“ uvedla poslankyně a členka volebního štábu SPOLU Eva Decroix, podle níž volby nevyhrávají billboardy, ale právě schopnost vytvořit důstojné prostředí pro dialog, v němž je názorům lidí nasloucháno.
První fáze kontaktní kampaně bude uzavřena na konci dubna. Zapojí se do ní dobrovolníci, včetně členů mládežnických organizací.
dokument: SPOLU koaliční smlouva 2025 (pdf)
ODS/ gnews.cz – RoZ